Trebuie sa recunosc ca nu-mi cunosc tara... d'aia trebuie sa ma plimb!

luni, 24 mai 2010

Kezdimaraton


Cum piciorul drept inca refuza sa-mi intre in papucii de bita (SPD), m-am gandit ca pot merge pe bicicleta si in bocanci. Cu toate ca a plouat intr-una, am zis ca poate se opreste, macar pentru concurs. Da de unde... sambata dimineata la 7 ploua, dar, daca am zis ca mergem, apai mergem. Doritori nu prea au fost, asa ca in loc sa plecam cu duba am mers cu golfu, io, Nicu si Dani din Zarnesti. Cred ca am ajuns pe la 8 jumate in Targu Secuiesc, am avut noroc ca ne-am luat dupa o masina cu biciclete pe ea care ne-a dus la Sala Polivalenta direct (bineinteles ca nici unul din noi nu s-a interesat exact unde este:D). Lume putina la ora aia, ne-am inscris, am descarcat bicicletele, baietii le-au bibilit un pic.

Intre timp au mai aparut concurenti. Nicu si Dani s-au inscris la 74km, eu la 38km. La ora 10 si ceva: START! Primii 8 km (sau 6) au fost asfalt, apoi forestier, mergea urcat pe bicicleta, inca. Dar pana cand?!? Noroaiele si-au facut aparitia, incet incet si baltile. Concurs cu mai mult noroi n-am prins inca. Si ce noroi... si ce apa, si ce pisalau, balegi si ce mai vreti. Inainte de postul de alimentare o balta sanatoasa, n-aveai de ales (sau cel putin n-am vazut io) decat sa treci prin ea. Boon, e ok, m-am udat in bocanci in primii 2 km, deci nu-i bai. Urmeaza coborarea :D dai cu viteza, nu mare, insa suficienta pentru a lua doua trante zdravene in noroi. A treia oara m-am enervat cand am mirosit o tranta s-am lasat bita in urma si io in alergare cumva peste ghidon. Pff, ce urat, noroi, frunze, crengi, scap si de coborare, urmeaza iarba pe drept, un pic urcare. A mai fost o coborare, da prin iarba, mai ok, apoi balti, da balti nu gluma. In fata mea erau 2 baieti si o fata. I-am vazut ca-si iau biciclete in carca si ma gandeam, ce puii mei nu trec pe ele. Si ajung la balta cu pricina, io.. eroina.. pac pac 2 pedale,nu merge, cobor de pe bita, apa pana peste genunchi. Merg asa prin balta resemnata si pe la mijloc ma urc pe bita. Dadeam din pedale pe sub apa, doar un pic iesea la suprafata partea superioara o bocancului, se auzea foarte fain: blac blac blac :))) se gata si asta, apoi noroi, balti mai "usoare". Intr-una din baltile astea mai "mici" imi intra roata fata cu totu si zbor peste ghidon... fain... ce mai urmeaza. Aveam vreo 2 kile de apa in fiecare bocanc plus o tona de noroi pe peste tot. Apogeul.... balta cu noroc... a se citi balta cu pisalau si balega. Cea din urma era dispusa cumva pe mijlocu baltii, si m-am gandit ca poate ma tine (nush ce a fost in capu meu). Bineinteles ca n-a fost cum am vrut eu, si-a trebuit sa pun piciorul stang... in pisalau...mhmm ce miros imbietor... superb concurs, de ce naiba am venit, ca oricum eram praf, degetul drept cu unghia lui vanata ce nu vrea sa cada ma durea, fundu nu era nici el prea fericit... bun.. sa continuam.. iarba, apa, noroi. Intre timp cei trei care erau in fata mea se distantasera unul de altul. Ii ajung...pe rand. Undeva in fata o vad pe tipa ca sta, nu vedea marcaj, nu stia incotro. O ajungem si ne uitam, in fata n avea cum ca era ditamai raul involburat si mal surpat pe partea cealalta, in stanga tipa garanta ca nu e, ne uitam in partea dreapta si vedem marcajul undeva in diagonala podului de cale ferata... da, pod de cale ferata, pe care a trebuit sa-l traversam cu bita in spate. Ce sa mai, am avut de toate. Dai si pedaleaza pe langa calea ferata, destul de plictisitor, fata luase un pic avans. Iesim pe asfalt intr-un final, si o ajung. Raman in paralel cu ea, sprinteaza, sprintez, sprinteaza, sprintez, la ultima curba inainte de finish ii zic: O sa cadem!, aveam o vitezaaa, incetinim, ea face o bucla (mi-a zis dupaia ca n-avea frane spate :|) sprinteaza din nou, sprintez si eu, trecem linia de finish deodata. Pfuais, ce concurs... vine tipa (mii de scuze dar nu-i stiu numele nici acum, stiu doar Ilinca (de la premiere) si nu stiu daca am retinut bine) si-mi zice: "Suntem pe 3 amandoua"... nu-mi venea sa cred, vazusem mai multe fete la start in fata mea, pe care nu am vazut cand le-am depasit, nu-mi facem sperante la podium in halul in care am mers. De fapt, n-am mers eu foarte prost, a fost traseul imposibil :)
Dani a ajuns al doilea, Nicu a terminat al 8-lea, in 9 ore si ceva. Cred ca s-au incadrat in timpul limita doar cei de pe podium :)))
Mi-a placut ca am avut unde sa spalam bicicletele si unde sa facem dus.
Nu mi-au placut: proasta marcare a traseului, lipsa unei sedinte tehnice care sa ne avertizeze ca vom trece un pod de cale ferata, ca vom avea de inotat, ca vom primi bonuri de masa la finish, ca trebuie sa mergem la organizatori sa ne luam tricoul si diploma de participare (noi am aflat de la alti concurenti), ca nu a fost marcat finish-ul, si cam atat. Premierea a fost cum a fost, speram la mai bine anul urmator.

Cum bine a zis Adriana, "A fost mai Iron decat Iron!" :))

Felicitari tuturor!
Poze care merita vazute: aici, iar impresii despre concurs aici
Pam pam!

Niciun comentariu: